چون سایت MAL اجازه ی نوشتن ریویوی فارسی رو نمی ده و کلاً ریویو نوشتن براش قوانین سفت و سختی داره - که کاملاً حالم گرفته شد با خوندنشون :| - و چون ریویوی انگلیسی همین جوریشم به اندازه ی کافی هست، تصمیم گرفتم فعلا ریویو هام برای انیمه هارو تو وبلاگم نگه دارم. شاید بعداً برای انیمه هایی که قبل از این دیدم - که کم هم نیستن :دی - ریویو بنویسم، ولی فعلاً حوصله ندارم :دی با فول متال الکمیست برادرهود شروع می کنم.

یه نکته ای بگم: ادامه مطلب صرفاً یه سری عکس و فن گرلینگ هامه، حوصله نداشتین نخونین :دی

 Fullmetal Alchemist: Brotherhood (MAL link)


خب همونطور که از عکس پیداست، یه انیمه ی شوننه. ترجیح می دم هیچی در مورد داستان نگم تا اسپویل نشه؛ چون خودم هیچی نمی دونستم ازش و برای همین تماشای تک تک اپیزودا بهم چسبید. به هر حال اگر خواستین بدونین در مورد چیه با یه سرچ توی نت می تونین خلاصه ای ازش پیدا کنین.

می شه گفت یه مقدار طولانیه. 64 قسمت. توی نقاشیا مشهود بود که طراح قصد نداشته همه خوشگل باشن، ولی بازم خیلی از کارکتر ها - خصوصاً دختر ها - چهره ی مشابهی داشتن. شخصیت های اصلی از اونایی بودن که نمی شد دوستشون نداشته باشی. خلاصه اینکه داستان با همه ی هیجان و لذت بخشیش، نسبتاً آروم و دوست داشتنی بود. برای منی که می خواستم از حال و هوای توکیو غول و غم انگیزیش بیام بیرون خیلی خوب بود. باهاش هم خندیدم، هم ناراحت شدم، هم امیدوار شدم و هم ناامید. توی MAL بهش 9 از 10 دادم؛ شاید بهتر بود 8 می دادم و خب دوستش داشتم واقعاً و اینکه من معمولاً سعی نمی کنم بدون در نظر گرفتن سلیقه شخصیم امتیاز بدم به کتابا و انیمه ها؛ به هر حال طبق سلیقه ی من لذت بخش بود دیدنش.

اگه به سبک شونن با یه یکم کمدی علاقه دارین، توصیه می کنم از دستش ندین. من خودم عاشق شونن نیستم ولی بازم ازش لذت بردم.

یه چیزی برام عجیب بود فقط، توی MAL  گروه سنی این انیمه رو زدن +17 در حالی که این انیمه نسبت به خیلی از +17 های دیگه هیچی نداشت :| یکم خشونت و خون ریزیش با فضای نسبتاً آروم کل داستان کمی در تضاد بود، ولی اونم به نظر من چیزی نبود که یه 15 ساله یا حتی 14 ساله نتونه ببینه... البته بازم بستگی به بیننده داره.

این انیمه یه شخصیت داشت که معتقدم دقیق ترین توصیفه برای The cutest of all time.

May chang  و پاندای کیوتش، Xiao-Mei

مِی و شیائو-مِی از اون شخصیتایی بودن که با دیدن گریه شون نابود می شدین. لحظات فن گرلینگش در مورد الریک ها - مخصوصاً آلفونس عالی بود :)) 3> 

یه چیز نادری که حین دیدنش برام رخ داد پیدا کردن دو نفر بود که شدیداً شیپ شون می کنم! خیلی خیلی نادره این قضیه و من کلاً از جفت کردن ملت لذت نمی برم ولی این بار استثناء رخ داد و من یکی از جذاب ترین otp هامو پیدا کردم D: معرفی می کنم:

ادامه ی فنگرلینگ هام رو توی ادامه مطلب گذاشتم.

همه می دونن که:

It definitely is!

و این جا که من تازه فهمیدم چقدر این دوتا به هم میان:

من با دیدن این صحنه کاملاً عشق روی به ریزا رو درک کردم. فقط نگاه کنین روی چطوری ریزا رو در آغوش می کشه! خیلی کیوتن 3> عاشق این بودم که کار و وظیفه شونو با عشق قاطی نکردن؛ حتی وقتی یکیشون در حال مرگ بود.

و اینجا بود که فهمیدم حتی شخصیت های داستان هم با من موافقن :))

و اینجا :)) - همه می دونن که دلیلش این نبود ولی بیاین فکر کنیم همه اینارو با هم شیپ می کردن :))

و این هم فوق العاده بود، چقدر خندیدم سرش :))